CHECKLISTA 1. Lufta vattensystemet och kontrollera oljenivån i motor/växellåda/diff 2. INGA läckage skall finnas 3. Om bilen inte nollats eller synkroniserats med insprutningssystemet skall detta meddelas innan. Är det gjort så är det ägarens ansvar att detta är korrekt gjort. 4. Däck av rätt sort skall sitta på, dvs inga regumeringar eller dubb samt de skall klara hastighetssvep upp till och över 250km/h 5. Drivhjulen skall vara balanserade 6. Då man ligger väldigt länge på vissa belastningar är det all idé att ni har en kylfläkt monterad även kylfläkt finns i lokalen. 7. Ägaren ansvarar för att bilen rent fysiskt går att köra in i dynon och spännas fast. Detta riktar sig till bilar som är sänkta med stora hjul och kjolpaket. 8. Ägaren ansvarar för att bränslesystem, motor och dylikt är i skick att klara av önskad effekt 9. Vissa styrsystem tar längre tid att kalibrera än andra. Vid bokning av dynokörning ange insprutningssystem så att vi kan komma överens om en tidsplan samt förbereda oss med programvara och eventuella kommunikationskablar. 10. Bredbandslambda skall vara installerad och kalibrerad. Det är fördelaktigt om den är kopplad till insprutningssystemet så att loggning kan göras. Är den inte kopplad till insprutningen skall detta meddelas innan. 11. Vid bristen av egen bredbandslambda skall detta meddelas i förväg. Då ska utag finnas på plats för våran egen utrustning. 12. Skall du köra på vanlig bensin och högt effektutag krävs det att vi kör med knacksensor och avgastemp. 13. Ditt insugssystem skall vara trycktestat och tätt. 14. Fulltankad bil. Om du har en mindre racetank, se till att ha med er 1-2 extra dunkar med bränsle för att klara av mappningen i bänken 30-40liter bränsle. 15. Eventuell felsökning går på den bokade tiden 16. Vid motor/drivline ras står vi inte för något då detta är ren eftermarknadskalibrering, om det inte är är av ren försummelse från vår sidan dvs. 17. Bra batteri då man ofta står med tändningen på och går igenom loggar och korrigerar. 18. Ställbara kammar kan vi justera i bänken för bästa effekt/respons. Men detta kräver att ni själva vet med säkerhet hur många grader vi kan justera innan ventilerna går i kolven.